Εκτύπωση
Κατηγορία: Ενημέρωση
Εμφανίσεις: 1329

Η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή δεν επιδρά αρνητικά στη νοητική ανάπτυξη των παιδιών

Παρά τις ανησυχίες ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν με τη βοήθεια των μεθόδων υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (IVF, ICSI), μπορεί να έχουν διαφορετική νοητική ανάπτυξη από τα υπόλοιπα παιδιά, μια βρετανική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, διαπιστώνει ότι παρουσιάζουν φυσιολογικές νοητικές ικανότητες μέχρι την ηλικία των 11 ετών.

Στη μελέτη τους αναλύθηκαν τα στοιχεία για 15,218 παιδιά από τη Βρετανική μελέτη Millennium Cohort Study, η οποία παρακολουθεί τα βρέφη που γεννήθηκαν το 2000 και το 2001.  Όλα τα παιδιά δοκιμάσθηκαν στο λεξιλόγιο, στη λεκτική ικανότητα και στην ανάγνωση σε ηλικίες 3,5,7, και 11 ετών. Στην ομάδα αυτή των παιδιών περιλαμβάνονται και 186 παιδιά που είχαν συλληφθεί μέσω τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.

ivf baby

Τα παιδιά που γεννήθηκαν μέσω τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, στις ηλικίες μεταξύ 3 και 5 ετών παρουσιάζουν μεγαλύτερη λεκτική γνωστική ικανότητα από τα παιδιά που γεννήθηκαν με φυσική σύλληψη, αλλά η διαφορά αυτή βαθμιαία μειώθηκε με την πάροδο του χρόνου και εξαλείφθηκε μέχρι την ηλικία των 11 ετών. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η μεγαλύτερη ηλικία, η καλύτερη μορφωτική και οικονομική κατάσταση των γονέων των παιδιών που προέρχονται από μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη διαφορά αυτή που παρατηρήθηκε κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Την τελευταία δεκαετία υπήρξε μια τεράστια αύξηση της χρήσης τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, αλλά και των συζητήσεων σχετικά με τις επιδράσεις της στη νοητική ανάπτυξη των παιδιών αυτών. Η μελέτη αυτή αποκαλύπτει ότι η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή δε συνδέεται με προβλήματα, και στην πραγματικότητα θα μπορούσε να συνδέεται με καλύτερη γνωσιακή ανάπτυξη των παιδιών αυτών στα πρώτα χρόνια της ζωής τους σύμφωνα με την Anna Barbuscia, ερευνήτρια κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Τα αποτελέσματα δε δείχνουν ότι τα παιδιά που προέρχονται από τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχουν καλύτερες νοητικές ικανότητες, αλλά ότι η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή δεν έχει συνολική αρνητική επίδραση στις γνωστικές ικανότητες. Επίσης γίνονται πρόσθετες μελέτες για να διαπιστωθεί αν παρατηρείται οποιαδήποτε διαφοροποίηση μετά από την ηλικία των 11 ετών.
Ένας περιορισμός της μελέτης είναι ότι ο αριθμός των παιδιών του δείγματος που μελετήθηκε, και των οποίων η σύλληψη είχε πραγματοποιηθεί μέσω τεχνικών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής ήταν σχετικά μικρός.

Πηγή: Human Reproduction

 


Σχετικά θέματα: